Thursday, July 27, 2006


AKU INGIN DAMAI

Terpuruk aku dalam sunyinya malam
Keheningan memelukku dalam sepi
Membelenggu kesendirianku
Aku termenung
Memikirkan apa yang tlah ku jalani selama ini
Revolusi terjadi dalam diri
Menimbulkan pemberontakan hebat
Perang dimana-mana
Yang mengakibatkan korban....
Korban perasaan tentunya...
Karna perang yang paling hebat itu terjadi dalam hati..... dalam diri...
Aku ingin damai....
Aku ingin bebas....
Tiada beban yang berat....
Tiada letih yang terasa....
Tiada penyesalan abadi.....
Benteng-benteng yang kuat dan kokoh tak berarti apa-apa jika perang masih terjadi
Stop perang itu.....stop.......
Aku ingin damai ....

1 comment:

Anonymous said...

I'm cursing anykind of wars in this world!
Make a peace, make a love, dont make a war.
Peace in everyplace, peace in my heart too..